Avret yerini açmak haram mı?
Kadın kadını nereye kadar görebilir?, Müslüman kadın, mürted amca ve dayının, kâfir ve fâsık kadınların yanında açık duramaz. Örtünmesi farz olur. Müslüman kadınların yanında ise, göbek ile diz arasını örtmesi farzdır. Kâfir ve fâsık kadınlar yanında açık durmak zorunda kalan kadın, Hanbeli mezhebini taklit ederse, saç ve kollarını açması günah olmaz.
Kadın kadını nereye kadar görebilir?
Kadın kadını nereye kadar görebilir?,
Müslüman kadın, mürted amca ve dayının, kâfir ve fâsık kadınların yanında açık duramaz. Örtünmesi farz olur. Müslüman kadınların yanında ise, göbek ile diz arasını örtmesi farzdır. Kâfir ve fâsık kadınlar yanında açık durmak zorunda kalan kadın, Hanbeli mezhebini taklit ederse, saç ve kollarını açması günah olmaz. Kadın kadının avret yerini görmesi haram mıdır?
Kadın kadının avret yerini görmesi haram mıdır?,
Fetvada, şu ifadelere yer verildi. "Fakihlerin büyük çoğunluğuna göre Müslüman kadınların birbirlerine karşı avret sınırı diz ile göbek arasıdır. Tedavi başta olmak üzere meşru bir mazeret olmaksızın birbirlerinin diz ile göbek arasına bakmaları caiz değildir. Avret yerine bakmak günah mı?
Avret yerine bakmak günah mı?,
insanlar. Kocasının önünde : Bir kadının kocasına özel olarak gösterebileceği vücut bölgeleri konusunda İslam'da bir kısıtlama yoktur. Karı koca özellikle cinsel ilişki sırasında birbirlerinin vücudunun her yerini görebilirler. Avret yeri açık namaz kılınır mı?
Avret yeri açık namaz kılınır mı?,
Kadın olsun, erkek olsun herhangi bir kimsenin avret (mahrem) yerine bakmak haramdır. Bir kadının en çekici yeri neresi?
Bir kadının en çekici yeri neresi?,
Gerek tek başına gerekse cemaatle kılınan namaz esnasında örtülmesi gereken bir organ, kişinin iradesi dışında açılır ve hemen örtülürse namaz bozulmaz. Eğer açılan yer bir organın dörtte biri oranına ulaşmış ve bir rükün eda edilecek (Sübhânellâhi'l-azîm diyecek) kadar açık kalmış ise namaz bozulur. Erkeklerin edep yerleri neresi?
Erkeklerin edep yerleri neresi?,
Kadınların en hassas bölgesinin klitoris olduğu gözlemlenmektedir. En etkili orgazm bölgesi bu kısımdır. İçeriğinde birçok sinir dokusu bulunmaktadır. Erkeğin kadının avret yerini öpmek caiz mi?
Erkeğin kadının avret yerini öpmek caiz mi?,
Erkeğin avret yeri, Hanefî, Malikî, Şafiî ve Hanbelîlerin oluşturduğu cumhuru fukahaya göre göbekle diz kapağı arasıdır. Hanefîler diz kapağını da avret mahalline dahil etmişlerdir. Hz. Peygamber bir hadisinde, “Müslüman erkeğin uyluğu avrettir.” buyurmuştur (Ahmed, III/478). Başı açık olup kapalı giyinmek günah mı?
Başı açık olup kapalı giyinmek günah mı?,
Bu konuda görüş ayrılıkları vardır. Pek çok alim oral seksin caiz olduğuna inanır, ancak beğenilmez görür. Sözlü-genital teması caiz gören âlimler grubu büyük ölçüde Hadis ve Kur'an'da böyle bir eylemi yasaklayan açık bir emir bulunmamasından dolayı caiz görmüşlerdir. Ayıp şeylere bakmak günah mıdır?
Ayıp şeylere bakmak günah mıdır?,
3. Başörtülerini, saçlarını, başlarını, boyun ve gerdanlarını iyice örtecek şekilde yakalarının üzerine salmaları, Dinimizin, Kitap, Sünnet ve İslâm âlimlerinin ittifakı ile sabit olan kesin emridir. Müslümanların bu emirlere uymaları dini bir vecibedir. Erkek hanımının her yerine bakabilir mi?
Erkek hanımının her yerine bakabilir mi?,
Şafiî fakihlerinden İbn Hacer Heytemî ve Şirvanî'nin "Aynada veya suda görünen kadın görüntüsüne bakmak haram değildir. Ancak fitneye vesile olduğu takdirde haram olur." dedikleri, Kalyûbî'nin ve Büceyremî'nin ise aynadaki ve sudaki görüntüye şehvetle bile bakmanın haram olmadığını söyledikleri aktarılmaktadır. Avret yeri kıllı namaz kılınır mı?
Avret yeri kıllı namaz kılınır mı?,
Bir kişi, zaruret bulunmadıkça, kendisine namahrem olan kişilerin avret sayılan yerlerine bakamaz (en-Nûr, 24/30-31). Buna göre bakıma muhtaç durumdaki bir erkeğin bakımının, öncelikle mahrem olan yakınları tarafından, yoksa erkek bakıcılar tarafından yapılması gerekir. Vajina varken namaz kılınır mı?
Vajina varken namaz kılınır mı?,
Allah'a hamd olsun. "Kasık kıllarını tıraş etmek, fıtratın sünnetlerindendir. Bunun, -bu konuda sâbit olan hadis gereği- kırk günden fazla terk edilmemesi (kırk günden fazla olmaması) gerekir. Kırk günden sonraya ertelenmesinin, namazın sıhhatine bir etkisi yoktur (namaza zarar vermez).